Rekrutacja w kancelarii prawnej

Współcześnie na rynku istnieje wiele kancelarii prawniczych, co sprawia, że mamy do czynienia z dużą konkurencją. Tym samym o sukcesie podmiotu, kancelarii decydują szczegóły i niuanse. Jednym z nich jest odpowiedni dobór pracowników. Proces rekrutacji w kancelarii prawnej nie powinien być traktowany z przymrużeniem oka, ponieważ to od jego przebiegu w dużej mierze zależy pozycja rynkowa i prestiż danego podmiotu.

Proces rekrutacji prawnika

W procesie rekrutacji na stanowisko prawnika czy też radcy prawnego istotnym elementem jest wyróżnienie kilku zasadniczych etapów. 
Wśród nich wyróżniamy:

– podjęcie decyzji o formie rekrutacji
– przygotowanie do rozmowy
– rozmowa kwalifikacyjna
– podjęcie decyzji dotyczącej konkretnego kandydata

Istnieją dwa rodzaje rekrutacji: zewnętrzna i wewnętrzna. 

Rekrutacja wewnętrzna polega na poszukiwaniu pracownika na określone stanowisko spośród tych osób, które już w danej kancelarii pracują. Ta forma daje pewność kompetencji, które przejawia dana osoba, a poza tym mobilizuje wszystkich pracowników do wysiłku z uwagi na fakt, że istnieje możliwość uzyskania awansu. 

Rekrutacja zewnętrzna to poszukiwanie pracowników, którzy nigdy w firmie nie pracowali. W przypadku obu form rekrutacji można wiele zyskać, ale też może okazać się to nietrafionym pomysłem.

praca dla prawnika

Rozmowa kwalifikacyjna

Przygotowując się do rozmowy kwalifikacyjnej, nie należy skupiać się wyłącznie na samej rozmowie. Istotnym elementem jest stworzenie oferty pracy, w której określone będą nie tylko obowiązki przyszłych pracowników, ale także wymagania związane z ich doświadczeniem. Istotne jest, aby przedstawić swoje wykształcenie i wcześniej podejmowane prace. Dobrze przygotowana oferta to bardzo ważny krok w procesie rekrutacji. Na tym etapie warto jest wybrać spośród wszystkich aplikacji, które nadeszły tylko te, które spełniają największą ilość wymagań.

Oferowana praca dla prawnika jest związana z wysokimi wymaganiami. Sama rozmowa kwalifikacyjna powinna być prowadzona przez jednego pracownika kancelarii, aczkolwiek, co najmniej jedna dodatkowa powinna tej rozmowie się przysłuchiwać, notować, obserwować. To bez wątpienia pozwoli skupić się na większej ilości szczegółów, lepiej poznać daną osobę i dokonać bardziej trafnej decyzji. 
W odróżnieniu od wielu innych miejsc, kancelaria prawna to podmiot, w którym praca obarczona jest nie tylko prestiżem, ale znacznie wyższą odpowiedzialnością. To sprawia, że proces rekrutacji powinien być bardzo szczegółowo zaplanowany.

Jesteś prawnikiem albo radcom prawnym?

Załóż konto!

i pozyskuj więcej zleceń.

Dowiedź się więcej o portalu

Szukam Pracownika

Szukam pracy